خواص سیر سیاه برای لاغری و سلامتی بدن

خواص سیر سیاه برای لاغری

خواص سیر سیاه
مدت زمان مطالعه : 15 دقیقه

قطعا تا به حال از خیلی از مشکلات جسمی رنج میبرید و شاید به دنبال یک راه حل نهایی و بدون ضرر باشید مشکلاتی مثل زود انزالی درد مفاصل مشکلات قلبی عروقی چاقی بیش از حد قند خون کنترل نشده و یا فشار خون …

و شاید تا به حال درمان های مختلفی را امتحان کردید که هرکدام با عوارض خاص و یا هزینه های متفاوت بوده، نکته ای که شما قبل از خواندن این مقاله باید به آن توجه کنید ابتدا شناخت درد یا بیماری هست که آیا شما از بیماری خودتان اطلاعات کافی دارید .

برای مثال درمورد مشکل زود انزالی آیا شما واقعا دچار این بیماری هستید یا نه، تنها به واسطه ذهنیت غلطی که بر جامعه حکم فرما شده و یا به درخواست شریک جنسی خود به دنبال راه حل میگردید، که شاید این درخواست هم غیر منطقی باشد.

پیشنهاد میکنیم در ابتدا از نوع بیماری خود و یا درصد پیشرفت آن اطلاعات کافی داشته باشید و حد المقدور تمام اقدامات را با تحقیقات جامع انجام دهید، مثلا در مورد بیماری دیابت شاید شنیده باشید درمان دیابت در 60 روز یا درمان قطعی دیابت، ولی متاسفانه دیابت درمان ندارد بلکه کنترل میشود .

یادرمورد مشکل زود انزالی در آقایان رفتار های نابهنجار جنسی و توقعات بالا رفته توسط مشاهده فیلم های پورن باعث شده تا فرد انتظاری بیش از حد طبیعی از خود داشته باشد.

در نهایت برای هر تبلیغی دنبال منطق باشید قبل از هر خریدی برای درمان کمی با جستجو در موتور های جستجو مثل گوگل از قیمت دقیق و صحت تبلیغات اطلاعات کسب کنید و یا به دنبال ارائه دهنده اصلی باشید تا در فضای مجازی از اعتماد ما سو استفاده نشود.

تاریخچه و روند تولید سیر سیاه:

سیر سیاه محصولی است که در اثر تخمیر سیر معمولی در رطوبت و حرارت کنترل شده  تهیه می شود. بر اثر این روند سیر ۶۰ تا ۹۰ روز در دمای متوسط بین ۶۰ تا ۷۷ درجه سانتیگراد نگهداری می شود.
در این حالت سیر حالت ژله ای پیدا میکند رنگ آن سیاه می شود و مزه شیرینی پیدا می کند. سیر سیاه خاصیت انرژی زیادی داشته و به عنوان چاشنی و طعم دهنده در تهیه ی انواع غذا به کار گرفته می شود. این محصول برای اولین بار توسط کره ای ها برای مصارف دارویی تولید شد. علاوه بر مصارف دارویی از این محصول در تهیه شکلات و یا نوشابه های انرژی زا نیز استفاده می شود.

همچنین بخوانید : طریقه مصرف سیر سیاه

داشته های سیرسیاه

درباره خواص سیر سیاه می توان گفت  این محصول دارای آنتی اکسیدان هایی مانند: پلی فنول ،مشتقات تترا هیدرو، ترکیبات ارگانو سولفور می باشد روند تخمیری بر روی سیر نه تنها باعث تغییر در اجزا و خصوصیات حسی نمی شود بلکه باعث افزایش فعالیت سیر سیاه میشود .

از جمله اثرات درمانی سیر سیاه و خواص سیر سیاه می توان به ضد سرطان بودند ضد چاقی بالا بردن سیستم ایمنی بدن آنتی اکسیدانی محافظت کننده از سلول های کبدی کمک کننده در درمان بیماریهای تنفسی و محافظ قوی برای سیستم عصبی انسان اشاره کرد.

خواص سیر سیاه برای لاغری
خواص سیر سیاه برای لاغری

سیر سیاه یا سیر سفید

این نتایج حاصل گزارش‌های دهه های گذشته می باشد. سیر سیاه در مقایسه با سیر خام دارای طعم شیرین بافت جویدنی و بدون بو می باشد.
لازم به ذکر است سیر سیاه بسیار شباهت به سیر ترشی دارد ولی روند تخمیری بسیار سریعتر و بدون استفاده از مواد افزودنی مانند سیر ترشی که با سرکه فرآوری می شود می باشد.
اکثر مردم کشورهای اروپا و آسیا با خواص سیر سیاه کاملا آشنا هستند برای همین ترجیح می دهند برای حفظ جوانی ، زیبایی ، سلامت و مقاوت بدنشان مداوم از این خوردنی عالی استفاده کنند.

خواص سیر سیاه برای سلامتی و مبارزه با بیماری ها

قطعا همه ی شما از سیر سفید استفاده کرده آید اما چیزی راجع به سیر سیاه نمی‌دانید. سیر تیره رنگی که مثل سیر سفید خواص بسیاری برای سلامتی بدن دارد.

در این متن نسخه های مختلف سیر را به شما پیشنهاد می کنیم ولی قبل از هرچیز باید بدانید که به دلیل خاصیت انرژی زایی که سیرسیاه دارد خوردن آن قبل از خواب توصیه نمی شود ببرای تأثیرگذاری سیر سیاه و اثرات آن بر روی بدنتان توصیه می‌شود این محصول را با شکم خالی استفاده کنید.

پیشنهاد ویژه ما

همه چیز درباره خواص و فواید سیر سیاه

سیر سیاه نسبت به سیر تجاری حاوی موادمغذی بسیاری است و در آسیا به خصوص ژاپن به عنوان ادویه کاربرد زیادی دارد.مزه سیر سیاه شیرین و اندازه آن کوچک است و خواص درمانی و بافت نرمی دارد که برای پختن وبا شکم خالی خوردن ایده ال است .سیر سیاه را در رژیم غذایی تان بگنجانید تا خواص آن را از دست ندهید ریشه پیدایش سیر سیاه کاملا مشخص نیست برای همین ما تنها به بیان فواید آن بسنده می کنیم.

قیمت سیر سیاه 

سیر سیاه برای چه چیزی مفید است؟

سیرسیاه خواص بیشماری دارد که در این میان چند نمونه از آنها را بیان می کنیم :

همچنین بخوانید:  19 داروی گیاهی برای رشد مو – مواد تشکیل دهنده تونیک مو

خواص سیر سیاه به عنوان آنتی بیوتیک ادرار آور

سیر سیاه آنتی اکسیدان و قدرت هضم بالایی دارد، سیر سیاه حاوی سولفور لینولئیک اسید پلی فنال است و ۱۸ از۲۰ امینو آسید موردنیاز بدن را تامین میکند. خواص آن ۱۰برابر بیشتراز سیر تازه است زیرا از بروز بیماری های قلبی ،بالا رفتن فشارخون، بالا رفتن غلظت خون جلوگیری کرده و حملات قلبی و لخته های خونی را نیز کاهش می دهد.

خواص سیر سیاه برای بیماران کلیوی

بسیار ادرار آور است . سیرسیاه به دلیل دارا بودن درصد بالایی از پتاسیم برای افرادی که از بیماری کلیه ، ورم و عدم توانایی حفظ آب در بدن رنج می برند ، توصیه می شود

خواص سیر سیاه برای لاغری

سیر سیاه یک گیاه دارویی است که از خواص فراوانی برای کاهش وزن و لاغری برخوردار است. این گیاه از خانواده زنگیبران است و به عنوان یکی از بهترین گزینه‌های طب سنتی برای مدیریت وزن شناخته می‌شود.

یکی از مهمترین خواص سیر سیاه برای لاغری افزایش سوخت و ساز در بدن است. مصرف مکمل‌های سیر سیاه می‌تواند فرآیند متابولیسم را تسریع داده و انرژی بیشتری را در طول روز فراهم کند، که در نتیجه به سوختن چربی‌های اضافی کمک می‌کند.

خواص سیر سیاه برای لاغری
خواص سیر سیاه برای لاغری

علاوه بر خواص سیر سیاه برای لاغری ، سیر سیاه دارای خواص ضد اکسایشی و ضد التهابی است که می‌تواند در بهبود عملکرد سیستم گوارشی و جذب مواد مغذی کمک کند. این به افراد کمک می‌کند تا مواد غذایی را بهبود ببخشند و جلوگیری کنند از ذخیره شدن چربی‌های اضافی در بدن.

مصرف منظم سیر سیاه با توجه به خواص سیر سیاه برای لاغری همچنین می‌تواند به کنترل سطح قند خون کمک کند، که این امر نقش مهمی در کاهش اشتها و جلوگیری از افزایش وزن اضافی دارد. همچنین، برخی تحقیقات نشان داده‌اند که مصرف سیر سیاه می‌تواند به تنظیم هورمون‌هایی که مرتبط با اشتها هستند کمک کند.

در نتیجه، این گیاه دارویی می‌تواند به عنوان یک ابزار موثر در برنامه‌های لاغری و کاهش وزن مورد استفاده قرار گیرد. با این حال، قبل از شروع هر نوع رژیم لاغری یا مصرف مکمل‌های گیاهی، توصیه می‌شود با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید، به خصوص اگر شما داروهای دیگری مصرف می‌کنید یا مشکلات سلامتی خاصی دارید.

همچنین بخوانید : طریقه مصرف سیر سیاه دکتر بیز برای زود انزالی

خواص سیر سیاه برای لاغری اگر در سفر کاهش وزن هستید، سیر سیاه ممکن است بهترین دوست جدید شما شود. این غذای فوق‌العاده کالری و چربی کمی دارد و در عین حال یک ماده مغذی قدرتمند نیز دارد.

شیرینی طبیعی آن می تواند بدون اتکا به مواد پرکالری، به ظروف عطر و طعم بیافزاید. با گنجاندن سیر سیاه در وعده های غذایی خود، می توانید از طعم و رضایت غذای خوش طعم لذت ببرید و در عین حال میزان کالری دریافتی خود را کنترل کنید. برای ایجاد خواص سیر سیاه برای لاغری می توان از آن در سیب زمینی سرخ کرده، سس، ماریناد استفاده کرد یا به سادگی به عنوان یک میان وعده خوشمزه از آن لذت برد.

خواص سیر سیاه برای لاغری
خواص سیر سیاه برای لاغری

 تقویت کننده متابولیسم متابولیسم کند از دیگر خواص سیر سیاه برای لاغری میباشد که می تواند کاهش وزن را چالش برانگیزتر کند. خوشبختانه سیر سیاه دکتر بیز فواید متابولیکی بالقوه ای را ارائه می دهد. سیر سیاه مانند همتای سفید خود حاوی آلیسین است، ترکیبی که به دلیل خواص ترموژنیک شناخته شده است. آلیسین ممکن است از ترموژنز پشتیبانی کند، که فرآیند تولید گرما در بدن است که می تواند چربی سوزی را افزایش دهد. علاوه بر این، سیر سیاه سرشار از آنتی اکسیدان است که می تواند به مبارزه با استرس اکسیداتیو کمک کند و از سرعت سوخت و ساز سالم حمایت کند.

کلاژن سازی پوست دیگر خواص سیر سیاه است

  • کلاژن ساز بسیار قوی است افرادی که مشکلات پوستی دارند از قرمزی و خشکی پوست گرفته تا اکنه وپوریازیس مشکلات مفاصلی بایدسیر خام بخورند.
  • سولفور موجود در سیر برای ورم مفاصلی و دردهای ماهیچه ای مفید است.
  • سیستم دفاعی را بهبود می بخشد اگر خیلی زود بیمار می شوید دلیلی جز ضعف سیستم ایمنی شما وجود ندارد که با مصرف سیر سیاه می توان مقابل انواع میکروب ها و ویروس ها ایستاد.
  • باخستگی مبارزه می کند سیر سیاه برای ورزشکاران وآنهایی که می خواهندمقاومت بدنشان رابالا ببرند توصیه می شود و همچنین با خستگی های مزمن ناشی از کار زیاد یاکمبود خواب مبارزه میکند.
  • بهترین آنتی اکسیدان است بدون شک سیر سیاه از پیری زودرس جلوگیری کرده وبه زودودن رادیکال های آزادکه موجب بیماری های زیادی می شود کمک می کند.
  • سیر سیاه بیماری های تنفسی و آسم را درمان میکند و همچنین التهاب گلو حنجره سرماخوردگی و آلرژی را کاهش می دهد.
  • خوردن سیر سیاه مثل نسخه طبیعی درکاهش استرس موثراست اعصاب راآرام و بابی خوابی و بدخلقی مبارزه میکند.
  • از خواص دیگر سیر سیاه می توان به کاهش کلسترول ضد سرطان ومبارزه با یبوست اشاره کرد.

همچنین بخوانید:  تاثیر فوق العاده دمنوش بانوان بر دردهای قائدگی

خواص سیر سیاه برای معده :

سیر سیاه به گرم کردن معده و تقویت عملکرد گوارشی طحال، بهبود جریان چی برای تسکین نفخ شکم، توقف اسهال، کاهش تورم و دفع سموم برای التیام جوش‌ها و زخم‌های پوست کمک می‌کند. همچنین برای درمان عفونت های پوستی، کرم های انگلی را از بین می برد. پزشک یو از خواص سیر سیاه برای معده اظهار داشت: «طبق تئوری فارماکولوژیک TCM، سیر سیاه طبیعتی گرم دارد، طعمی تند، شیرین و ترش و خواص مکانیکی دارد.

خواص سیر سیاه برای معده
خواص سیر سیاه برای معده

به سلامت دستگاه گوارش و ایمنی کمک می کند

از خواص سیر سیاه برای معده
سیر سیاه حاوی باکتری های پربیوتیک و پروبیوتیک سالم است که ممکن است به سلامت دستگاه گوارش و سیستم ایمنی کمک کند. یک مطالعه نشان داد که عملکرد دستگاه گوارش و تحرک را بهبود می بخشد تا اجابت مزاج را بهبود بخشد و یبوست را از بین ببرد. مطالعه دیگری از خواص سیر سیاه برای معده بیان کرد که با افزایش فعالیت سلول های کشنده طبیعی (NK) ایمنی را تقویت می کند. این ممکن است مزایای ضد تومور را ارائه دهد.

علاوه بر این، سیر سیاه حاوی خواص ضد باکتریایی طبیعی است که ممکن است با کمک به مبارزه با عفونت ها به سلامت سیستم ایمنی بدن کمک کند. یک مطالعه نشان داد که سیر کهنه دارای خواص ضد باکتریایی بیشتری نسبت به سیر تازه و خام است.

آیا اثرات ملین دارد؟
خوردن سیر سیاه به دلیل داشتن فیبر می تواند به رفع یبوست کمک کند. با این حال، برخی از مردم در مورد اثر ملین سیر نگران هستند. پزشک هونگ اظهار داشت: “اثر ملین مانند خوردن سبزیجات تازه است و تفاوت زیادی ندارد.”

خوردن سیر سیاه بعد از غذا ممکن است به بهبود هضم کمک کند.از آنجایی که سیر سیاه در فرآیند تخمیر طعم ترش دارد، تولید اسید معده را برای بهبود هضم تحریک می کند. از این رو مصرف سیر سیاه بعد از غذا به شدت توصیه می شود. اما باید با احتیاط بیشتر استفاده شود یا در افرادی که از اسیدیته معده، رفلاکس اسید معده یا رفلاکس معده، گاستریت فعال و زخم معده رنج می برند، کاملاً اجتناب شود.

بهترین زمان مصرف سیرسیاه :

روش رایج مصرف سیرسیاه در میان کشورهای اروپایی، آمریکایی و آسیایی  ۱ تا ۳ بوته را روزانه با شکم خالی میل کنید.تکه های سیر را میتوان در هنگام صبحانه همراه با نان میل کرد.

چقدر سیر سیاه باید بخورید؟

اگر سیر سیاه را می خورید به دلیل خواص تقویت کننده هضم، جایگزین خوبی برای سیر سیاه است.
سیر سیاه شبیه سیر است. بعد از پختن در دمای بالا اثر آن کاهش می یابد. بنابراین، خوردن ظروف تهیه شده با آن ممکن است از نظر فواید طولانی مدت برای سلامتی مفید نباشد. و چه سیر خام باشد چه سیر سیاه، زیاده روی در خوردن آن توصیه نمی شود. بنابراین، چقدر زیاد است؟

به طور کلی، حتی برای افرادی که بدنشان سرد است، خوردن پنج تا ده پیاز در روز زیاد است. در واقع یک تا دو لامپ در روز کافی است. برخی از افراد ترجیح می دهند آن را به طور کلی از وعده های غذایی خود حذف کنند و به جای آن از مکمل سیر سیاه استفاده کنند.

از آنجایی که سیر سیاه باید به‌جای دارو به عنوان مکمل سلامت مصرف شود، یک پیاز کامل سیر در روز به اندازه کافی خوب است. از آنجایی که اثرات کلی سیر محرک است، بهتر است آن را در طول روز مانند بعد از صبحانه یا ناهار مصرف کنید، نه در طول شب بعد از شام، زیرا ممکن است خواب شما را مختل کند.

نکته:

هیچ گاه قبل از استراحت از سیر سیاه استفاده نکنید ، زیرا به دلیل خاصیت انرژی زایی بالا موجب بی خوابی در شما خواهد شد.ورزشکاران بوته های سیر رابه وعده های غذایی و اسموتی اضافه و قبل از تمرین های ورزشی میل می کنند.اگر دوست دارید سیررابه سس تارت برنج یاپاستااضافه کنید.سیرسیاه رامیتوانید در دمای منزل داخل پلاستیک شیشه طولانی مدت نگه دارید.

27 دیدگاه برای “خواص سیر سیاه برای لاغری و سلامتی بدن

  1. اشتراک‌ها: تاثیر گانودرما بر اگزما - خواص قارچ گانودرما برای پوست

  2. اشتراک‌ها: سبوس برنج دکتر بیز و درمان انواع بیماریها با مصرف روزانه سبوس برنج دکتر بیز - تیم کالا

  3. اشتراک‌ها: درمان زود انزالی سیر سیاه - آیا واقعا موثر است ؟ سیر سیاه درمان زود انزالی دلایل و راهکارها

  4. رضایی گفته:

    سلام..برای زود انزالی و عدم نعوظ به من گفتن که بین وعده صبحانه و ناهار و یکی هم بین وعده عصرو شام؟؟ ولی شما یه چیز دیگه گفتین.کدومش صحیحتره؟یا فرقی نداره
    بعصی مقاله ها هم نوشته ناشتا مصرف بشه..ممنون از راهنمایی شما

    • erfan گفته:

      سلام
      بهترین زمان صبح ناشتا هست و روزی یک عدد کافی هست
      مازاد این مقدار توسط بدن دفع میشه
      درصورت نیاز به راهنمایی بیشتر از طریق واتس آپ با ما در ارتباط باشید
      علاوه بر مصرف سیر سیاه موارد زیاد دیگری هم هست که باید رعایت بشه برای مثال نخوردن گوشت قرمز یا مصرف آب کرفس یا روش هایی متفاوت هنگام نزدیکی مثل روش استاپ استارت

  5. اشتراک‌ها: سبوس برنج دکتر بیز و درمان انواع بیماریها با مصرف روزانه سبوس برنج دکتر بیز | تیم کالا

        • زهرا گفته:

          سلام الآن قیمت ۱۹۵هزارتومان است و گران و کسی نمی خرد لطفا اگر فکر مردم هستید قیمت مناسب بدهید تامردم بتوانند بخرند و تبلیع هم بشود نه گران بدهید و نتوانند استفاده کنند. مگه چند بوته چقدر هزینه برمی داره که ایقدر گران است

          • erfan گفته:

            با عرض سلام و خسته نباشید
            بعله شما درست میفرمائید اما تیم کالا این محصول را با قیمت پائین تر ارائه می دهد
            و البته شما میتوانید از این لینک قیمت پک دوعددی با قیمت پائین تر هم تهیه بفرمائید https://b2n.ir/455439
            در ضمن شما میتوانید با مشاوره های آنلاین و رایگان ما این محصول را تهیه کنید

          • erfan گفته:

            درمورد قیمت کلی و اینکه آیا 170 گرم سیر به این قیمت ارائه میشود
            سیر سیاه طبق فرآینده 2 تا 3 ماهه در درجه حرارت ثابت و رطوبت کنترل شده به سیر سیاه قطعا قیمت بالاتری خواهد داشت

دیدگاهتان را بنویسید